mapa strony kontakt zaloguj
2013-06-25

Jestem tym co jem

Co jem? Jak żyję? Trudne pytania nastolatków.

 

W naszej szkole uczymy uczniów zasad kulturalnego sposobu wypowiadania swoich argumentów. Od 4 lat odbywa się u nas Ogólnoszkolna Debata Oksfordzka. Tegoroczna dyskusja dotyczyła zdrowego odżywiania się i w związku z tym teza i kontrteza były w następującym brzmieniu:

Teza: Uczniowie odżywiają się zdrowo.

Kontrteza: Uczniowie nie odżywiają się zdrowo.

            Zajęcia końcowe z projektu ekologia zostały zaplanowane pod kontem usystematyzowania wiedzy uczniów dotyczącego zdrowego odżywiania. Dotyczyły one m. in. następujących zagadnień:

1.      Co to znaczy zdrowo się odżywiać?

-  przypomnienia głównych składników pokarmowych oraz ich roli w rozwoju organizmu człowieka.

-  pojęcia kalorii jako wartości energetycznej pokarmu.

2.      Zasady prawidłowego odżywiania się.

-  zdrowe odżywianie trendy czy passe?

-  analiza zróżnicowanych potrzeb pokarmowych w zależności od stylu życia.

-  wpływ środowiska na odżywianie uczniów.

-  zagrożenia związane z nieprawidłowym odżywianiem.

3.      Przygotowanie jadłospisu szóstoklasisty.

-  szczegółowa analiza piramidy zdrowego żywienia.

-  umiejętność stosowania przeliczników (zamiana jednostek wagi).

-  wyszukiwanie informacji na stronach www.

-  opracowanie jadłospisów w arkuszu kalkulacyjnym - stosowanie wzorów i funkcji.

-  przedstawienie przygotowanych materiałów - zasad zdrowego odżywiania i jadłospisów w prezentacji multimedialnej.

Poniżej zamieszczamy przykładową pracę uczniów.

załącznik do pobrania:
 
Wiadomość pochodzi ze szkoły: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Matejki w Bolesławcu